Het jaar 2010 van Romijn Design
Terugblik op 2010
Hoewel Romijn Design niet verplicht is om een jaarverslag te publiceren, hebben we er toch eentje gemaakt. Een mini-versie, gewoon omdat we het leuk vinden. Lees en kijk mee in ons overzicht van wat er in het betreffende jaar is gebeurd, hoe de opdrachten verdeeld waren, voor wat voor soort klanten we mochten werken, en nog veel meer!
2010
Het tweede jaar van Romijn Design was zeer succesvol. Onze omzet steeg met maar liefst 24% en we mochten een aantal mooie nieuwe klanten verwelkomen. We haalden opdrachten binnen waar we erg trots op zijn. Zo wonnen we begin 2010 de pitch voor het ledenmagazine van de FNV Horecabond. Hierna volgde nog meer werk voor de FNV. En aan het eind van het jaar hoorden we dat we de campagne van NL DOET voor het Oranje Fonds mochten doen. Een andere mooie opdracht was het maken van een verkoopbrochure voor 8 riante villa’s voor Van Rooijen Projectontwikkeling.
De klanten die we in 2009 al hadden, hebben we in 2010 kunnen behouden of uitbreiden. Werkten we voor de Rabobank Lopikerwaard in eerste instantie voor de doelgroep starters, dat is later uitgebreid naar de gehele zakelijke markt en in de loop van het jaar ook naar de particuliere markt.
De opdrachten
Onze strategische en ontwerpwerkzaamheden konden we voor verschillende uitingen inzetten. In onderstaande grafieken is te zien dat de omzet van Romijn Design het grootst is op het gebied van folders, flyers en direct mailings. Het grootste aantal opdrachten kwam voort uit het maken van een (corporate) advertentie.