Camper Experience
Vrijheid, avontuur en romantiek
Het in 2008 gestarte Camper Experience verhuurt oude Volkswagen Campers. De vormgeving van de huisstijl refereert naar het gevoel van de jaren zestig, maar ook naar plezier en vrijheid. Het is toch een feestje om met een oude Volkswagen Camper op vakantie te gaan?
Logo
Vandaag kamperen aan de zee, morgen in de bergen en overmorgen op de camping bij dat leuke plaatsje. Die vrijheid biedt Camper Experience samen met het unieke, romantische gevoel van de oude campers. In het logo wordt de vorm van een wegwijsbord gecombineerd met elementen die voor vrijheid en plezier staan.
Kleur
De kleuren van de zon, de lucht en het bruin maken een retro-gevoel los. Ze doen je verlangen naar de romantiek en vrijheid uit die tijd.
Fotografie
De doelgroep van Camper Experience bestaat uit jonge gezinnen met een bovenmodaal inkomen, met één of twee kinderen in de leeftijd van nul tot vier jaar. Meestal zijn het van origine kampeerders die in een nieuwe levensfase op zoek zijn naar meer luxe en comfort. De beelden zijn levendig en spontaan met veel kleur en plezier, waarbij de merkwaarden vrijheid, avontuur en romantiek vol tot hun recht komen.
Flyer
Huisstijl
Resultaat
De omzet van Camper Experience is in 2009 voor 65% via Google en 16% via Marktplaats gerealiseerd. Percentages waaruit blijkt dat internet het belangrijkste kanaal is. Waardering voor de website door de doelgroep is enorm belangrijk. In een enquête kreeg waardering voor de website een 8,1 en de sfeer van de website zelfs een 8,7. Deze cijfers hebben er mede voor gezorgd dat het aantal campers van 10 in 2007 is gegroeid naar 37 voor 2010 en dat er nu ook vestigingen zijn in Barcelona en Marseille.