Rabobank
Dichtbij & Expertise
Rabobank Lopikerwaard had halverwege 2008 een plan nodig om de ambitie van ‘De beste en slagvaardigste Startersbank van de Lopikerwaard’ waar te maken. Om de boodschap duidelijk, eenduidig en onderscheidend te maken adviseerde Romijn Design twee merkwaarden te benadrukken; expertise en dichtbij.
Dichtbij Campagne
De campagne werd gestart met een huis-aan-huis-mailing met de insteek: als u deze flyer krijgt, dan woont u binnen 10 minuten van de Startersdesk van de Rabobank (of 20 minuten afhankelijk van de postcode). Samen met driehoeksborden langs de weg, advertenties in de krant en ingerichte etalages kan niet één potentieel startende ondernemer zijn ontgaan dat de Rabobank om de hoek zit.
Barometer
Het idee om de Rabobank Lopikerwaard Starters Barometer te lanceren, benadrukte de merkwaarde expertise. De barometer laat van verschillende aspecten de stand van zaken zien. Deze uitkomsten werden gebruikt als teaser om starters uit te nodigen voor een lezing van een ‘goeroe’ op dat gebied. Bovendien kon met de Barometer PR worden gegenereerd.
Fotografie
Fotografie speelt een belangrijke rol in de nieuwe campagne. De fotografie is in ‘Rabobank-stijl’ en laat op een natuurlijke manier startende, bekende ondernemers uit de Lopikerwaard zien. Hierbij wordt de merkwaarde dichtbij nogmaals benadrukt. De beelden tonen betrokken ondernemers die plezier hebben in het ondernemen.
NIEUWE Slogan
Flyer
Resultaat
De gewenste key response ‘de Rabobank Lopikerwaard is dichtbij en staat me bij (met goed advies, goede producten, een netwerk en snelle dienstverlening), daar moet ik als beginnend ondernemer zijn’ wordt steeds meer als reden genoemd bij beginnende ondernemers om een rekening te openen bij de Rabobank. De Rabobank is zo tevreden dat Romijn Design ook een plan voor 2010 mag schrijven. Dit keer niet alleen voor de zakelijke markt, maar ook voor particulieren.