Terberg Makelaars
Een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl
Reinerie Garantiemakelaars Utrecht is verder gegaan onder een nieuwe naam: Terberg Makelaars. Bij deze nieuwe naam hoort uiteraard ook een nieuwe huisstijl, die geheel verzorgd is door Romijn Design. Met meer dan zestig makelaars in Utrecht was het noodzakelijk om een eigen, unieke uitstraling te ontwerpen. De merkwaarden van Terberg Makelaars zijn betrouwbaar, energiek, persoonlijk, vakmanschap en vernieuwend. Deze waarden moesten terugkomen in de huisstijl.
Logo en kleuren
Het nieuwe logo moest opvallen in het drukke Utrechtse straatbeeld en tegelijkertijd snel herkenbaar zijn als Terberg Makelaars. Daarom hebben we ervoor gekozen de huisstijl in drie kleuren op te bouwen. De basiskleur is een zandkleur, gecombineerd met een warme roze. De letters zijn antraciet, omdat dit minder hard overkomt dan zwart. Om tot een helder beeld te komen is ook veelvuldig gebruikgemaakt van wit.
Website
Vooral bij de website is duidelijk te zien hoe het wit is gebruikt. Naast een helder beeld geeft het ook een zeer ruimtelijk effect. In de kop combineren we beelden van Utrecht – de échte stadsbeelden, niet de iedereen bekende toeristische plaatsjes – met beelden van mensen die wonen/thuis zijn. Op de homepagina is in een oogopslag te zien waar Terberg Makelaars voor staat. De site heeft een overzichtelijke structuur waarbij de bezoeker ook al het intro van andere hoofdstukken kan lezen.
Resultaat
Overstappen op een nieuwe naam blijft als bedrijf een uitdagend vraagstuk. De nieuwe huisstijl is cruciaal in dit proces. Wij zijn blij dat mede door de nieuwe huisstijl de naam Terberg Makelaars in Utrecht snel een begrip geworden is! Wat ook leuk is om te vermelden is dat Terberg Makelaars zichzelf ten doel heeft gesteld om meer tweede doorstromers als klanten binnen te halen. Volgens eigen zeggen halen ze door het ontwerp van o.a. de website en de verkoopborden deze nieuwe klanten ook binnen. De waardering van de klanten gaat vooral uit naar de heldere en persoonlijke uitstraling.