Marc Haarman
Nieuwe huisstijl, kleurrijk en opvallend
Marc Haarman is werkzaam als interim marketing manager in de financiële en verzekeringssector. Hij wilde graag een opvallende en bijzondere nieuwe huisstijl, zonder helemaal uit de toon te vallen in de financiële wereld. Zijn merkwaarden zijn uniek, innovatief, persoonlijk en inspirerend. Deze waarden moesten terugkomen in de huisstijl.
Logo & kleuren
Het nieuwe logo kan (vooralsnog) in vier kleuren gebruikt worden en zal door zijn herkenbare vorm en typografie elke keer herkend worden als Marc. Het gekleurde vlak met de witte rand geeft de ruimte om er een handgeschreven boodschap op te schrijven. Dit alles maakt het logo opvallend en persoonlijk.
Visitekaart
Het uitdelen van visitekaartjes is vaak een vaststaand ritueel. Door de visitekaartjes van een blok af te scheuren (door middel van een perforatierand) ontstaat er een opvallend moment waarbij het ijs direct gebroken is. Op de voor- en de achterkant staan dezelfde adresgegevens. Op de achterkant van het kaartje staat het ‘Tot ziens! groeten, Marc’-logo.
Briefpapier
De gekleurde logo’s zijn voorgedrukt op het briefpapier. De ‘opdruk’ van de logo’s (bijvoorbeeld ‘factuur van’ of ‘begroting van’) staan in een Word-sjabloon en kunnen erop worden geprint.
Envelop
Powerpoint presentatie
Resultaat
Marc Haarman: “Ik krijg heel veel leuke reacties op mijn visitekaartje en ’t is net alsof ze de briefing oplezen: uniek, onderscheidend, persoonlijk, warm, innovatief etc. etc. Ook het idee van de blokjes vinden ze erg leuk. Kortom, ik heb veel eer van jullie werk! Jullie hebben de briefing perfect vertaald!”